Asfalti #4


2017

Forme astratte dal contesto in cui siamo abituati a vederle. Forme che ci capita d’incontrare spesso, fanno parte del nostro quotidiano ma le notiamo solo distrattamente. Mi piace l’idea di ‘monumentale’ insita in esse, ‘monumentale’ come ‘ricordo’. La ceramica bianca contribuisce a renderle ancora di più tutte uguali, e il forte contrasto bianco/nero le isola da ciò che le circonda.

36x36x15 cm
ceramica, asfalto, legno

Asphalts #4
Forms abstracted from the context in which we are used to seeing them. Forms we often happen to come across because they are part of our everyday life but we are absent-minded and don’t really notice them. I like the inherent idea of ‘monumental ‘ they give and I mean monumental as a ‘memento’ of life. The white glaze helps to make them even more similar to each other and the high black/white contrast isolates them from what sorrounds them.

36x36x15 cm
ceramic, asphalt, wood

Asfalti #3


2016

Forme astratte dal contesto in cui siamo abituati a vederle. Forme che ci capita d’incontrare spesso, fanno parte del nostro quotidiano ma le notiamo solo distrattamente. Mi piace l’idea di ‘monumentale’ insita in esse, ‘monumentale’ come ‘ricordo’. La ceramica bianca contribuisce a renderle ancora di più tutte uguali, e il forte contrasto bianco/nero le isola da ciò che le circonda.

36x36x15 cm
ceramica, asfalto, legno

Asphalts #3
Forms abstracted from the context in which we are used to seeing them. Forms we often happen to come across because they are part of our everyday life but we are absent-minded and don’t really notice them. I like the inherent idea of ‘monumental ‘ they give and I mean monumental as a ‘memento’ of life. The white glaze helps to make them even more similar to each other and the high black/white contrast isolates them from what sorrounds them.

36x36x15 cm
ceramic, asphalt, wood

Asfalti #2


2016

Forme astratte dal contesto in cui siamo abituati a vederle. Forme che ci capita d’incontrare spesso, fanno parte del nostro quotidiano ma le notiamo solo distrattamente. Mi piace l’idea di ‘monumentale’ insita in esse, ‘monumentale’ come ‘ricordo’. La ceramica bianca contribuisce a renderle ancora di più tutte uguali, e il forte contrasto bianco/nero le isola da ciò che le circonda.

36x36x15 cm
ceramica, asfalto, legno

Asphalts #2
Forms abstracted from the context in which we are used to seeing them. Forms we often happen to come across because they are part of our everyday life but we are absent-minded and don’t really notice them. I like the inherent idea of ‘monumental ‘ they give and I mean monumental as a ‘memento’ of life. The white glaze helps to make them even more similar to each other and the high black/white contrast isolates them from what sorrounds them.

36x36x15 cm
ceramic, asphalt, wood

Giungla d’asfalto

2017

Il mio lavoro rimanda ad una scena che si trova, presumo, nell’immaginario di chiunque, grazie al mezzo televisivo. Il momento dell’attesa congelato nel tempo, l’inconsapevole attimo che sta tra la vita e la morte.
Ho voluto dare un ironico contesto urbano ad un accadimento esotico. L’apparente tranquillità è una compressione dell’energia che esploderà di lì a poco, e il lago di asfalto in cui sono immerse le due bestie esalta ancor di più a questa compressione.

Ceramica, asfalto, cemento
40x40x15 cm, 40x40x25 cm

 

My work refers to a scene that is, I guess, in the imagination of anyone, thanks to the television medium. The time of waiting is frozen in time, that moment of unawareness between life and death.
I wanted to give an ironic urban context to an exotic occurrence. The illusory calmness is a compression of the energy that will explode shortly thereafter, and the asphalt lake in which the two beasts are immersed intensifies even more this compression.

Glazed earthenware, asphalt, concrete
40x40x15 cm, 40x40x25

Asfalti #1


2016

Forme astratte dal contesto in cui siamo abituati a vederle. Forme che ci capita d’incontrare spesso, fanno parte del nostro quotidiano ma le notiamo solo distrattamente. Mi piace l’idea di ‘monumentale’ insita in esse, ‘monumentale’ come ‘ricordo’. La ceramica bianca contribuisce a renderle ancora di più tutte uguali, e il forte contrasto bianco/nero le isola da ciò che le circonda.

36x36x15 cm
ceramica, asfalto, legno

Asphalts #1
Forms abstracted from the context in which we are used to seeing them . Forms that often happen to come across , are part of our everyday life but we are absent-minded and don’t really notice them. I like the idea of ‘ monumental ‘ inherent in them , ‘monumental ‘ as a ‘keepsake’ . The white ceramic helps to make them even more similar each other , and the high contrast black / white isolates them from the environment.

36x36x15 cm
ceramic, asphalt, wood